שיחת משתמש:Cumulus


תוכן עניינים

[עריכה] מדוע הסרת את התמונה

שהעלתי לערך "קו הרכבת המהיר לירושלים"? לדעתי היא מאוד שימושית בכך שהיא מראה את התוואי של הקו ותקציר פרטים עיקריים, בלי להזכיר שעבדתי עליה רבות רק לשם המטרה הזו. אשמח אם תתן לי אפשרות להחזיר אותה לערך שממנו הורדת אותה בעצם ללא סיבה נראית לעין (!). --Meir ho - שיחה 15:07, 8 באפריל 2008 (IDT)

כתבתי את הסיבה בדף שיחת התמונה. אין ספק שהתמונה מועילה, אך היא מפרה זכויות יוצרים (אם תסתכל, מופיע בתחתיתה הכיתוב "Copyright Google earth" או משהו בסגנון. אי אפשר לקחת צילומי לווין שמוגנים בזכויות יוצרים, לשרטט עליהם קווים ונקודות ולהעלות אותם כתמונה חופשית. תוכל ליצור איור שאינו מבוסס על צילום לווין קנייני? אפשר גם למצוא צילומי לווין חופשיים של נאסא. חפש בעצמך ואם לא תמצא אנסה לעזור לך, איני זוכר כרגע את שם האתר. כמו כן, נהוג להוסיף פסקאות לדף שיחה בתחתיתו, ולא בראשו. בברכה ותודה, קומולוסשיחהתערוכה 00:16, 9 באפריל 2008 (IDT)

אשמח אם תעזור לי לאתר את אותם תצלומי אוויר ואני אוכל לערוך את השרטוט מחדש. דרך אגב עד כמה שידוע לי, גוגל מאפשרת להשתמש בתצלומים שלה למטרות לא מסחריות. --Meir ho - שיחה 13:25, 9 באפריל 2008 (IDT)

אני לא יודע איפה זה כתוב, ובכל מקרה ציינת שהתמונה שאתה יצרת ברשיון חופשי, ואתה לא יכול לעשות את זה אם היא מכילה חומר שמוגן בזכויות יוצרים שאינן שייכות לך, כמו צילומי הלווין של גוגל. אני מציע לך להתבסס על אחת מהמפות או צילומי הלווין שזמינים בויקישיתוף. הנה: commons:Category:Maps of Israel כל החומר בויקישיתוף הוא חופשי וניתן להשתמש בו ליצירת חומרים חדשים, רק דאג שהרשיון החדש שתתן יתאם את הרשיון הקודם (למשל, לא להפוך CC ל-PD). קומולוסשיחהתערוכה 17:50, 9 באפריל 2008 (IDT)

[עריכה] כדאי

להוסיף פרטים טכנים שונים על התערוכה - גודל הכרזות וכו' - ובעיקר פרטי התקשרות כלשהם למי שייקלע לדף וירצה להזמין את התערוכה להציג בבית הספר שהוא מנהל, בספרייה שעליה הוא מופקד וכיוצא בזה. ‏Harel‏ • שיחה 12:44, 11 בדצמבר 2007 (IST)

מסכים. מי ה-POC שלנו? אני? לגבי פרטים טכניים, אנא אשר את הידוע לי: מדובר על כ-20 פוסטרים שמידותיהם הפרושות 80X200 ס"מ. המשקל הוא כ30-40 ק"ג לכלל הפוסטרים, והתערוכה כולה ניתנת להובלה באמצעות רכב פרטי. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 13:17, 11 בדצמבר 2007 (IST)
הוסמכת סרג'יו, הוסמכת..רותם טיפלה בהרשאות שלך. בברכה, Shayakir שיחה. 13:01, 12 בדצמבר 2007 (IST)
רוצים תמונות! ‏Harel‏ • שיחה 19:27, 18 בדצמבר 2007 (IST)

[עריכה] שימחתני

איזה יופי! אנחנו הולכים מחיל אל חיל! כל הכבוד. הטכניון יביא לנו ויקיפדים מעולים ורבים, יש לקוות. ‏Harel‏ • שיחה 23:56, 23 בדצמבר 2007 (IST)

כדאי לפזר כמה כרזות פשוטות מודפסות על A4 בכמה מלוחות המודעות, בזמן שנותר. בכל זאת, לא כל אחד מזדמן לאולמן 300 דווקא. ‏Harel‏ • שיחה 23:58, 23 בדצמבר 2007 (IST)
יו"ר אס"ט הבטיח לי לפרסם את זה באתר האינטרנט של האגודה. כרזות על A4? המממ... רעיון טוב. אני אעשה כמה מחר. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 00:07, 24 בדצמבר 2007 (IST)
תכל'ס, אתה בטח לא יודע מה יש באולמן 300 היום. זה הלובי של כל המשרדים של אס"ט, וגם חנות החוברות והקפטריה. זה משמש כבית הסטודנט כיוון שהרשמי בשיפוצים לשנה הקרובה או קצת יותר. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 00:08, 24 בדצמבר 2007 (IST)
אהה! בימיי הקצרים בטכניון זה היה מקום הרבה פחות מרכזי. ‏Harel‏ • שיחה 00:12, 24 בדצמבר 2007 (IST)
קבל: אתר אס"ט - איזה פרסום!!! :-) קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 00:27, 24 בדצמבר 2007 (IST)

[עריכה] תמונה:Galia Sabar.jpg

בן, אתה מהגרפיקאים? אנו צריכים את הבלונדינית בלבד. בזמנך, ‏Gridge ۩ שיחה 01:24, 24 בדצמבר 2007 (IST).

טופל. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 11:09, 24 בדצמבר 2007 (IST)
תודה. טרם למדתי כיצד חותכים תמונה הגדולה יותר מהמסך, והחיתוך האחרון שלי פגע קשות ברזולוציה. ‏Gridge ۩ שיחה 17:19, 24 בדצמבר 2007 (IST).
ממליץ לך על w:Irfanview. חיתוך בתוכנה הזאת הוא טריויאלי. אם אתה ממש קפדן, יש תוכנה קטנה וחינמית בשם jpegcrop שבה השתמשתי, והיא אפילו לא מורידה את איכות התמונה, בניגוד לכל תוכנה אחרת ששמירה של הJPG מחדש בעזרתה מורידה את האיכות. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 18:01, 24 בדצמבר 2007 (IST)
הורדתי את Irfanview, ובחרתי תמונה. מדוע אי אפשר ללחוץ על המספרים, ולגזור? ‏Gridge ۩ שיחה 18:21, 24 בדצמבר 2007 (IST).
ללחוץ על המספרים? אתה בוחר ריבוע, ואח"כ הולך לתפריט EDIT ובוחר CROP. זהו. סיימת. שמור והעלה. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 18:42, 24 בדצמבר 2007 (IST)
איבדתי אותך ב"אתה בוחר ריבוע"... איזה ריבוע? איך? ‏Gridge ۩ שיחה 18:43, 24 בדצמבר 2007 (IST).
פתח קובץ. גרור על המסך עם העכבר כך שיותווה ריבוע (הנע העכבר תוך כדי החזקת כפתור שמאל במהלך הגרירה). בצע CROP. סיימת. אפשר ללחוץ CTRL+Y כקיצור דרך במקום לבחור מהתפריט. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 18:45, 24 בדצמבר 2007 (IST)
הצלחתי!!!! לא ייתכן שזה כה פשוט. העליתי אותה לקומונס (היה איטי), והנה: תמונה:Robert Patrick.jpg. יא, תודה, בן. ‏Gridge ۩ שיחה 18:59, 24 בדצמבר 2007 (IST).
על איזה קובץ אתה ממליץ לשמור? בקומונס, ואולי גם פה, לא מקבלים BMP. ‏Gridge ۩ שיחה 19:21, 24 בדצמבר 2007 (IST).
w:BMP file format הוא פורמט לא מוצלח. הוא ללא דחיסה, ולכן יוצר קבצים גדולים מאוד. צילומים שמור בJPG ואיורים ב-PNG או אם יצרת אותם בתוכנה המתאימה, בSVG. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 20:08, 24 בדצמבר 2007 (IST)
תודה רבה על ההסברים. בשעה האחרונה כבר חתכתי שישה צילומים :) ‏Gridge ۩ שיחה 20:16, 24 בדצמבר 2007 (IST).
אם אתה מוצא עוד ויקיפד שרוצה לעבור הכשרה לטיפול כלשהו בתמונות, שלח אותו אלי. אני מוצא שהדרכה היא דרך יותר יעילה לטפל בתמונות מאשר לעשות את זה בעצמי. :-). תודה רבה לך על המוטיבציה. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 20:18, 24 בדצמבר 2007 (IST)

[עריכה] איור חדש, נא לחבר למקרר עם מגנט

ראה יצירתו של מפעילי, יוסי הראשון, תמונה:nephron.svg. השקעה גדולה, מה דעתך? יש טיפים לשיפור? ועוד שאלה, בזמן האחרון הבנתי שעיבוד של תמונות מכווצות, בפורמט JPEG, JPG גורם לפגיעה באיכות, מכיוון שבכל שמירה של הקובץ, התוכנות הגרפיות מכווצות אותו עוד קצת. אני טועה? מה הפתרון העדיף לבעיה הזו? אני עובד עם PAINT או גימפ, לפי הצורך. בינתיים חשבתי שהפתרון העדיף הוא שמירה של הקובץ הראשוני כ PNG בתקווה שהוא לא יתכווץ מחדש בכל פעם. שומשום1 10:38, 26 בדצמבר 2007 (IST)

האיור מצוין. ישר כוח וכן ירבו. PNG לא משתמש בדחיסה מאבדת נתונים ולכן אין הדרדרות באיכות משמירה לשמירה. JPG אכן מדרדר עם הזמן - החריג הוא שניתן לעשות CROP (חיתוך) בלי לאבד איכות. ראה תשובתי בסעיף הקודם. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 18:12, 26 בדצמבר 2007 (IST)
לא הבנתי לאיזה חלק בסעיף הקודם אתה מתכוון. והנה בעיה אחרת, תמונה:Bodywater.svg... בכתם השחור יש כתובת, הפכתי את הכתובת לPATH, ניסיתי לכתוב כל אות בטקסט בנפרד ויוק. זה יוצא מלבן שחור. ?? יוספוסשיחה 00:03, 27 בדצמבר 2007 (IST)
להתייחסות ל-JPEGCROP. אפשר להוריד את התוכנה החינמית הזו מכאן. לגבי הטקסט - לפעמים יש קטעים מעצבנים כאלה. אני עוד לא יודע להכנס ל-XML ולמחוק את זה ידנית, אז עשיתי לך גרסה חדשה. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 10:41, 27 בדצמבר 2007 (IST)
תודה :) מרוב עבודה משותפת, קצת נקשרתי לאישה. יוספוסשיחה 11:41, 27 בדצמבר 2007 (IST)

[עריכה] איפו? בחיפו!

אשמח אם תכתוב כמה מלים במזנון שיסבו את תשומת הלב של הקהילה לtour de force שהתערוכה עושה בעירו של אבא חושי. אולי תזמין את הוויקיפדים המקומיים לבוא ולהרגיש גאווה, ואולי נפרסם ככה את התערוכה מעט יותר. ‏Harel‏ • שיחה 20:46, 26 בדצמבר 2007 (IST)

אני חושב שזה מתאים יותר ללוח המודעות. אפשר גם ליצור mailing list לויקיפדים, לא צריך להתבייש להשתמש בפתרונות טכנולוגיים שהם יותר מוצלחים מהפלטפורמה של ויקי. מה עם ערוץ IRC של ויקיפדיה העברית? קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 10:42, 27 בדצמבר 2007 (IST)

[עריכה] הודעתה של יסמין בלוח המודעות

שלום קומולוס, אכן זכותה של יסמין לשים מודעה, אך רק בתנאי שהיא מפנה לדיון בעל ערך. הנושא ישוע או ישו נדון כבר פעמים רבות והכרעת הקהילה היתה ישו. זה שכל כמה ימים מישהו פותח את הנושא מחדש, זה לא סיבה להפנות לדיון הטרחני הזה מהלוח מודעות, כביכול מתנהלת שם הצבעה או דיון חדשים. ברי"אשיחה • כ"ב בטבת ה'תשס"ח • 14:46, 31 בדצמבר 2007 (IST)

אני חושב שלכנות את הדיון הזה טרחני זו גסות רוח, ושהנזק הנגרם מההודעה בלוח המודעות מינורי. מקריאה זריזה בדף השיחה התרשמתי שאכן מתנהל שם דיון, ולגיטימי להפנות אליו מלוח המודעות בהודעה קצרה. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 15:47, 31 בדצמבר 2007 (IST)
תודה על תגובתך המצטיינת בעדינות ובאדיבות. ברי"אשיחה • כ"ג בטבת ה'תשס"ח • 19:52, 31 בדצמבר 2007 (IST)
הייתי מקבל את דבריך כפשוטם אולם משהו גורם לי לתחושה שהיית ציני. מה היה לא אדיב? קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 21:02, 31 בדצמבר 2007 (IST)
צדקת. פשוט אינני רגיל שמכנים אותי גס רוח. ברי"אשיחה • כ"ג בטבת ה'תשס"ח • 21:06, 31 בדצמבר 2007 (IST)
ובכל זאת. אם זה חשוב למישהו אחר, לא יפה לזלזל. אפשר להגיד שמשהו לא חשוב לדעתך גם בלי להדרש למונח טרחני. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 00:48, 1 בינואר 2008 (IST)
כוונתי היתה, שמאחר שהנושא כבר הוכרע מזמן, כמו שכתוב שם בדף השיחה, עצם פתיחת הנושא מחדש היא ללא תועלת וללא תוחלת, וגורמת טרחה מיותרת למשתמשי ויקיפדיה. זה שהדיון חשוב למישהו, לא מצדיק פתיחה מחדש של נושא שנטחן ונלעס עד לזרא. זו היתה כוונתי במילה טרחני, ואציין שלא כתבתי זאת בדף המשתמש של יסמין אלא בשלך, כחלק מהנימוק להסרת הודעתה מלוח המודעות. ברי"אשיחה • כ"ג בטבת ה'תשס"ח • 14:52, 1 בינואר 2008 (IST)
החלטות בויקיפדיה אינן סופיות, ולא צריך אישור מאיש כדי לקיים דיון חוזר על דברים. הרושם האישי שלי הוא שהוצגו נימוקים ענייניים בזמן האחרון, שזכו להתייחסות מזלזלת מצד מספר ויקיפדים המפורסמים באדיבותם. צר לי אם נפגעת מדברי. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 22:00, 1 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] ספר המדבר בארץ ישראל

ממש לא הבנתי מה לא רלוונטי במשפטים שהסרת: המשפט הראשון אומר כי הגבול גמיש ותלוי בתנאי האקלים באותה שנה והשני - מסביר כי אפיוני השטח נקבעים בשל המפגש בין אזור פורה לאזור לא פורה. מה כאן לא רלוונטי ? אנא שקול עמדתך שוב. השלב הבא יעמידו את הערך להצבעת מחיקה בטענה כי הנושא לא ברור דיו. אנא שקול עמדתך ! ‏Daniel Ventura‏ 13:58, 3 בינואר 2008 (IST)

דניאל, לא מוחקים ערך בגלל משפט כזה או אחר. אנא הרגע. ניכר שהנושא קרוב מאוד לליבך, ואולי עדיף אם כך שלא תכתוב עליו. פרט לכך, אנא קיים דיונים בנושא הערך בדף השיחה של הערך ואל תפזר אותם בדפי שיחה של ויקיפדים בודדים. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 14:08, 3 בינואר 2008 (IST)
הדיוןאכן צריך להיות בדף הערך. אבל כאן הייתה התייחסות אישית אליך. עשה לי טובה, עזוב את הערך בשקט עד שאסים את הכתיבה. אני מחזיר גם חלק מהמשפטים. דווקא המשפט החמישי, עליו שאלת, עליו אני שוקל לוותר. המשך הדיון יהיה בדף הערך. 14:19, 3 בינואר 2008 (IST)
דניאל, מה שאתה עושה מנוגד לשיטת הויקי. אם אתה רוצה לכתוב בלי שיפריעו לך, כתוב בארגז חול או במחשב הפרטי, והעלה את הערך כשתסיים. המרחב הראשי לא צריך להכיל ערכים "חצי אפויים" כמו הערך הנ"ל. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 15:58, 3 בינואר 2008 (IST)
אם היו מעירים לי זאת, הייתי עושה כך בחפץ. אבל ראה את לוח הזמנים: סיימתי את כתיבת הערך ביום 20 דצמבר 2007. 11 יום לאחר מכן, דקות בודדות' אחרי מחיקת ערך - לראשונה בויקיפדיה - שמים לי תבנית חשיבות שהיא תבנית בדרך למחיקה על הערך הזה - מה דעתך ? חשבתי לצאת לחופשה. במחשבה שנייה, החלטתי לנסות להציל את הערך. התבנית עוד שמה, למרות השינוי ב-180 מעלות שעשיתי בתוכן הערך לפי הערות המשתמשים. מה דעתך ? אגב, אתה לא חייב להגיב ! די לי אם תקרא היטב את מה שכתבתי . ‏Daniel Ventura‏ 16:14, 3 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] תמונה חשודה

שלום בן, אני מקווה שהתגובות שלי לא הרגיזו אותך, פשוט מפריע לי שמשתמשים זורקים את התבנית הזו על תמונות וזהו (אם כי זו זכותם). אני מודה לך שוב על כך שלימדת אותי לחתוך תמונות באירפנוויו, ועד כה חתכתי יותר מארבעים תמונות. המשך שנה טובה, ‏Gridge ۩ שיחה 23:19, 5 בינואר 2008 (IST).

חס וחלילה, לא הרגזת אותי כלל. הייתי עסוק מאוד בסוף השבוע. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 01:29, 6 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] תבנית הדחופים

דעתי כדעתך בשיחת תבנית:לטיפול דחוף. מרקושיחה 01:49, 12 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] "דף שנוצר אוטומטית מסיבה טכנית"?!

אילו דפים נוצרים באופן אוטומטי מסיבה טכנית? הדבר היחיד שיכול להתקרב לכך הוא מקרה של בוט שיצא מכלל שליטה. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 23:27, 21 בינואר 2008 (IST)

נכון. על מה אתה מלין? אתה הבאת את הדוגמה הזאת, ומצאתי אותה לגיטימית וכזו שכדאי לציין אותה ברשימה. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 07:37, 22 בינואר 2008 (IST)
דפי הפניה שנוצרים עם מעבר דף. דניאל צבישיחה ט"ו בשבט ה'תשס"ח (22.01.08) 08:58
זה לא דף שנוצר מסיבה טכנית, ובכל מקרה הם כבר מכוסים במדיניות. קומולוס, אין לי מושג על מה אתה מדבר ואילו דפים יכולים ליפול תחת ההגדרה המשונה הזו. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 20:50, 22 בינואר 2008 (IST)
אאל"ט, כשמעבירים דף כן נוצר דף הפניה מסיבה טכנית, ואוטומטית. לעניין הסוגיה השניה. פליאתך לא מובנת לי משום שאתה הוא זה שהביא את הדוגמה. אמרת שאתה מוחק דפים שנוצרו על ידי בוט שיצא מכלל שליטה. אם זה לא נכון, אנא תקן אותי. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 23:12, 22 בינואר 2008 (IST)
אני לא זוכר שכתבתי את זה בשום מקום מלבד כאן. ההפניות לא נוצרות מסיבה טכנית אלא מסיבה פרקטית - כי סביר שמי שיצר או ביקר בערך בשם הקודם יחפשו בשם זה, ובכל מקרה הפניות באופן כללי כבר מכוסות במדיניות (מלבד דוגמה אחרת שנתתי בדף השיחה). אין לי שום התנגדות כמובן שתוסיף עוד סעיפים שמקובלים על כולם, אבל הניסוח הנוכחי לא ברור כלל וכלל. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 23:19, 22 בינואר 2008 (IST)
בוא נפריד. מה שדניאל אמר אולי נכון, אבל לא על זה אני רוצה לדבר. הוספתי את הסעיף רק בהתבסס על דבריך כאן. האם אתה חוזר בך מטענתך (ההגיונית, לטעמי) שאתה מוחק דפים שנוצרו כתוצאה מתקלה טכנית? קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 23:40, 22 בינואר 2008 (IST)
תיקון, הבנתי מה אמרת עכשיו, ואני הולך להביא לך מקור. שניה. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 23:41, 22 בינואר 2008 (IST)
סליחה, טעות שלי - כתבת "דף משנה שנוצר כתוצאה משימוש לא נכון בתבנית". משום מה זכרתי משהו כמו בוט. אם אתה רוצה, אפשר להוריד את המילה אוטומטי. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 23:47, 22 בינואר 2008 (IST)
קרא לי מטורף, אבל אני בעד לתקן את התבנית. בכל מקרה, גם זו לא סיבה טכנית - הדף נוצר כי יש צורך בדף זמני, זה לא משנה באיזה מרחב הוא נוצר (אם כי בראשי זה יותר בעייתי) ובכל מרחב היה צורך לבסוף למחוק אותו. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 00:08, 23 בינואר 2008 (IST)
למה להיות כל כך דרמטי? אתה לא מטורף, ודאי שיש לתקן את התבנית, ויתכנו מקרים דומים בעתיד מכאן הסעיף. לא זכור לי שציינתי שם הבחנה בין המרחבים. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה
תגיד, אתה קראת את מה שכתבתי בשיחת המדיניות? השימוש הלא נכון גורם ליצירת "תתי-דפים" פיקטיביים במרחב הערכים (פיקטיבים כי אין אפשרות כזו באמת) - זאת הבעיה. בכל מקרה, אם לא תתקן את הסעיף - אסיר אותו. הוא לא אומר דבר כרגע. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 14:21, 23 בינואר 2008 (IST)
בבקשה. איך היית מתקן אותו? ואם כבר מדברים, למה בשפה של "אסיר אותו" ולא "לדעתי אין לו מקום"? לא, לא היה ידוע לי שאין אפשרות טכנית ליצור תתי דפים במרחב הערכים. אם זה אכן המצב, ניחא, למרות שאני חושב שכבר מצאת בעצמך מקרה אחד לפחות - בוט משתולל. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 20:25, 23 בינואר 2008 (IST)
אסיר אותו (למעשה, כבר הסרתי) כי מדובר בתוספת שלא אומרת כלום ולא נכלל תחתיה דבר. האם בוט זה מסיבות טכניות? אילו בוטים יוצרים ערכים שהיו צריכים להמחק? הניסוח הזה פשוט לא טוב. הצע אחד בדף השיחה אם אתה רוצה. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 20:27, 23 בינואר 2008 (IST)
אתה שב ואומר דברים והיפוכם. בתחילת סעיף זה בדף השיחה שלי ציינת דוגמה לדפים שנכללים תחת הסעיף הזה. כיצד זה "לא נכלל תחתיה דבר"? קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 20:34, 23 בינואר 2008 (IST)
אתה שב ולא קורא את דברי, או טועה בקריאתם לכל הפחות. כתבתי: "הדבר היחיד שיכול להתקרב לכך הוא מקרה של בוט שיצא מכלל שליטה". עכשיו השווה את זה לדבריך ומצא מי מאיתנו סותר את דברי בראש הפוסט. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 20:38, 23 בינואר 2008 (IST)
אני לא מבין מה אתה מבקש להשוות למה. כתבתי "דף שנוצר אוטומטית מסיבה טכנית". אתה אמרת "בוט שיצא מכלל שליטה". להבנתי, התרחיש שהעלית בהחלט יכול להתקיים. מה הבעיה בסעיף? קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 20:41, 23 בינואר 2008 (IST)
קרא את המשפט מתחילתו (דגש על תחילתו) ועד סופו. אני לא מאמין שזה נכנס לקטגוריה, כיוון שאני רואה בכך כטעות אנוש. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 20:43, 23 בינואר 2008 (IST)
הבוט אינו בן אנוש. איזה סעיף אחר מכסה את זה, לטעמך? קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 21:05, 23 בינואר 2008 (IST)
הבוט לא פועל לבד. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 23:33, 23 בינואר 2008 (IST)
איזה סעיף אחר מכסה את זה, לדעתך? קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 09:35, 24 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] מקורבים

אני מציע לך לעזוב אותו. הוא לא שווה את זה. ‏Yonidebest Ω Talk‏ 20:43, 23 בינואר 2008 (IST)

אני לא יודע על מה אתה מדבר. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 20:45, 23 בינואר 2008 (IST)
על זה שדף שיחתו שוחזר ונחסם. איתןשיחה 21:00, 23 בינואר 2008 (IST)
וכיצד עלי לנהוג? מחיקת ביקורת מדף שיחתך היא מעשה לא מקובל בויקיפדיה. פעלתי כפי שעלי לנהוג במקרה שבו דברי משוחזרים שוב ושוב, במקום להמשיך במלחמת העריכה המטופשת הזו. אני עומד על כך שהדברים צריכים להשאר בדף או בארכיון שלו. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 21:03, 23 בינואר 2008 (IST)
אתה צודק בהחלט. אין סיבה להגנת דף השיחה. איתןשיחה 21:05, 23 בינואר 2008 (IST)
יש אם ברוקולי שב ומוחק את הדברים. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 21:07, 23 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] קומלוס

בשורה הרביעית של אמנון יצחק מופיע שהוא נולד ב-1954, בסתירה למידע בשורה הראשונה. תוכל לטפל בכך? אני נמנע מלערוך את הערך (וגם רוב הוויקיפדים, בין אם יודו בכך או לא). אני פונה אליך מכיוון שאני רואה שכבר "לכלכת" את הידיים. ‏Gridge ۩ שיחה 02:19, 29 בינואר 2008 (IST).

תבורך. ‏Gridge ۩ שיחה 03:22, 29 בינואר 2008 (IST).

[עריכה] תערוכה בחברת החשמל

שלום.

קבלתי הודעה מר.קובץ' שפתיחת תערוכה תהיה ב-17.2.08 בנוכחות מנכ"ל - הזמנה בדרך. גם אני אגיד כמה מילים. בהצלחה לכולם. דוד א. 09:27, 29 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] סקר הר מנשה

אתה שואל שאלה - לא ממתין לתשובה - ומתקן. אני לא סבור שזו דרך פעולה מומלצת ! ובכן, אדם זרטל עשה שימוש בכל המקורות ה"רלוונטיים" הקשורים לאתר: מהמקרא, מהסטוריה, מתאורי חוקרים קודמים - אכאולוגיים ונוסעים - משיחות עם תושבי המקום - כל מה שהוא מצא בכתב ובעל-פה על האתר. זה גם ייחודו של הסקר. מחקת גם את התוכנה המיוחדת שעזרה לו. אם זו של חברה מסחרית כבר אין מקום להזכיר אותה. ללא התוכנה, הספרים לא היו יוצאים לאור במהירות כזאת ! אנא החזר את הקטע, כולל ההבהרות לעיל לערך. תודה. ‏Daniel Ventura‏ 11:18, 30 בינואר 2008 (IST)

אמנם אני לא קומולוס, אבל ידע במחקר מדעי דווקא כן יש לי. מה שאדם זרטל עשה רחוק מלהיות יוצא דופן. כך יש לנהל מחקר מדעי ראוי לשמו. זה הסטנדרט ואין כאן שום חידוש. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:25, 30 בינואר 2008 (IST)
דף השיחה הרלוונטי הוא דף השיחה של הערך, לא הדף שלי. אל חשש, אני קורא גם את הדף ההוא. כפי שכתב ברוקולי - לא השתכנעתי שסקרים ארכיאולוגיים אחרים אינם עושים שימוש בתוכנות GIS כאלה ואחרות, אני סבור שזו הנורמה ולכן אין טעם לציין את זה. אם יש לך דוגמאות לסקרים מהתקופה האחרונה שלא עשו שימוש בתוכנה כזו, אנא העמד אותי על טעותי. קומולוסשיחהתערוכה 11:45, 30 בינואר 2008 (IST)
תודה על התגובה.
  1. לא כתבתי בדף השיחה של הערך, היות ואני לא רוצה לגעת בו עד לסיום הדיון בגורל הערך.
  2. לגופו של עניין, סקרים דומים בהיקפם יש רק אחד סקר ארכיאולוגי של ישראל

וכדי לקרוא אותו יש לתאם זמן ולנסוע לירושלים - 100 ק"מ ממני - ואיני מתכונן לעשות כן. זה גם ייחוד של הסקר - פירסומו המהיר ! בעברית ובאנגלית.

  1. אתה השארת בערך "מקורות מיקראיים". אכן, הוא נותן משקל למקורות אלה (אגב, חבר קיבוץ עין שמר של הקיבוץ הארצי כך שלא תוכל לייחס לו כוונות.. וזה גם לא מדוייק " אדם זרטל עשה שימוש בכל המקורות ה"רלוונטיים" הקשורים לאתר: מהמקרא, מהסטוריה, מתאורי חוקרים קודמים - ארכאולוגיים ונוסעים - משיחות עם תושבי המקום - כל מה שהוא מצא בכתב ובעל-פה על האתר.
  2. אשר לתוכנה. הוא עשה שימוש בה ואולי גם חוקרים אחרים. בבקשה. כתוב. אבל למה להשמיט אותו.

ידידי הנכבד, הבעיה היא שאתה קודם מחליט ומוחק קטעים. כמובן שאחר כך קשה לקבל הסברים. אז, אנא ממך שנה את הסדר, קודם תשאל, תתמין 24 שעות לתגובה ואז תחליט. מצידי אתה יכול להעביר את הפרק ל דף הערך. אני לא אכנס אליו עד לסיום הדיון. ‏Daniel Ventura‏ 12:00, 30 בינואר 2008 (IST)

אם אתה לא רוצה לגעת בו עד סיום הדיון, איני מפריע לך, אבל אין הבדל בין הוספת מידע לערך ומחיקת מידע ממנו. שתיהם פעולות שיכולות להתבצע על ידי כל אחד ללא צורך בדיון מקדים. אפשר כמובן לדון לפני, אבל זו לא חובה ובמקרה זה לא ראיתי צורך לעשות כן. אשמח להמשיך לדון איתך בנקודות פרטניות בדף השיחה של הערך. קומולוסשיחהתערוכה 13:45, 30 בינואר 2008 (IST)
את דעתי אמרתי. אני מניח שזה לא מקובל עליך, אפילו לא חלקית. לכן אין מה לדון. הרי סך הכל מדובר בנימוס ולא בחובה. תודה על האירוח בדף שלך. ‏Daniel Ventura‏ 13:55, 30 בינואר 2008 (IST)
דני, אין צורך לצעוק. היתרון בכך שתכתוב את הדיון הזה בדף השיחה הוא שתוכל לקבל תגובות לא רק ממני אלא גם מויקיפדים אחרים המתעניינים בערך. זו שיטת העבודה בויקיפדיה, ולא "רק נימוס". אם אתה סבור שהשינוי שערכתי שגוי, תוכל לשחזר אותו או להשיב חלק מהמידע, אין כל מניעה לכך ולא אפריע לך. מקובל להתחיל לדון אם יש שינויים הלוך וחזור, או אם מצפים שכך יקרה. קומולוסשיחהתערוכה 14:02, 30 בינואר 2008 (IST)

[עריכה] אינקסקייפ

הי קומולוס. יצרתי לראשונה קובץ SVG. אני לא מצליח להגדיר לו את הגודל כמו שצריך וכשאני מעלה אותו לאתר אז אובייקטים רבים בו חסרים. מה ולמה, יש לך רעיון? השמח בחלקו (-: 15:57, 4 בפברואר 2008 (IST)

להבא, כדאי לצרף לינק. אני מניח שאתה מתכוון למפת העיר הלבנה. כמה הערות:
  1. תן שם לקובץ באותיות אנגליות, זה מקל על העברתו לויקישיתוף.
  2. העלה את הקובץ שלך לויקישיתוף. :-)
  3. שילבת תמונת מפת סיביות בתוך הקובץ. זה מותר אבל מנטרל חלק גדול מהתועלת של קובץ SVG. עדיף בהרבה ליצור קובץ וקטורי "טהור". כיוון ששילבת אותה בצורה שגויה, אני מנחש שהמפה גם לא הופיעה בתמונה כשהעלית אותה לויקיפדיה. מציע לך לעשות TRACE של המפה (אם זה לא איור מורכב מאוד) כך שכל הקובץ יהיה וקטורי. מה מקור תמונת הרסטר (מפת סיביות בלעז)? קומולוסשיחהתערוכה 18:15, 4 בפברואר 2008 (IST)
כן, זו התמונה הזו שבסוף נכנעתי והעלתי אותה כראסטר. ניסיתי תחילה להעלות אותה לקומונס. מדובר בראסטר PNG עם מפה אילמת ועליו כיתובים ותוספות וקטוריות. אפשר לשלוח לך אותה במייל? בדרך כלל אני מסתדר יופי עם קבצי גרפיקה, לא יודע למה עם זו אני מסתבך... בפעם השנייה זה יהיה לי בטח הרבה יותר פשוט. השמח בחלקו (-: 21:31, 4 בפברואר 2008 (IST)
שלח חופשי. קומולוסשיחהתערוכה 22:18, 4 בפברואר 2008 (IST)
המערכת לא מאפשרת צירוף קבצים אז שלח לי קודם סתם משהו שאוכל להגיב. השמח בחלקו (-: 22:20, 4 בפברואר 2008 (IST)

[עריכה] שקע הבזלת של דלתון

עשית הגהה קצרה על הערך. הערך כולו 10 שורות, אולי אתה מוכן לסיים את השכתוב ולהסיר את התבנית. תודה. לילה טוב. ‏Daniel Ventura‏ 22:48, 5 בפברואר 2008 (IST)

בשמחה, אבל מחר. קומולוסשיחהתערוכה 00:53, 6 בפברואר 2008 (IST)
איך אמרה מי שאמרה "מחר יהיה יום חדש". תודה. חודש טוב. "מי שנכנס אדר מרבים בשמחה". 05:45, 6 בפברואר 2008 (IST)

[עריכה] התרעה לפני הצבעה

הדיון אודות הורדת משקל מתבניות אישים הגיע למבוי סתום. לכן, אני רוצה ללכת להצבעה. לפי נוהל הצבעות מחלוקת יש לפנות קודם לבורר שינסה לפתור את המשבר ואם לא יצליח יפתח את ההצבעה תוך כדי הקפדה על תקינותה. אשמח לדון איתך על זהותו של בורר זה.

העתק:משתמש:Yonidebest
משתמש:חגי אדלר

גילגמש שיחה 07:37, 6 בפברואר 2008 (IST)

הממ, אולי אתה תציע ואני אגיד כן או לא? קומולוסשיחהתערוכה 13:06, 6 בפברואר 2008 (IST)
תראה שם בדיון בדף השיחה. גילגמש שיחה 13:08, 6 בפברואר 2008 (IST)

[עריכה] התערוכה בכנס איגוד האינטרנט

היי, ראה הערתי שם. כלטוב, ערןב 14:03, 10 בפברואר 2008 (IST)

[עריכה] הצבעת מחלוקת על תבנית:מדען

היי,

יוני פתח הצבעת מחלוקת על התבנית. יש שם מקום לפרט את הטיעונים בעדה. כיוון שהבעת תמיכה לתבנית בצורתה הנוכחית, אשמח לעזרתך בניסוח הטיעונים להצגה בדף ההצבעה. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • ו' באדר א' ה'תשס"ח • 18:43, 11 בפברואר 2008 (IST)

[עריכה] היסטוריה של ליטא

האם אני יכולה לקחת על עצמי את כתיבת הערך הזה או שאתה מתכוון לעבוד עליו? ‏DemeterT‏ 18:18, 21 בפברואר 2008 (IST)

אני מתכוון, אבל כמובן שאת יכולה. אני מאוד עסוק ולא אתפנה לכך בזמן הקרוב. אני מקווה להיות מסוגל לתרום קצת, אולי תמונות בהמשך. שאי ברכה ובהצלחה בכתיבה. את מוזמנת לעדכן את דף הפרויקט בהתאם. קומולוסשיחהתערוכה 05:56, 22 בפברואר 2008 (IST)
תודה רבה! :) ‏DemeterT‏ 10:24, 22 בפברואר 2008 (IST)

[עריכה] אמרו לי שאתה יודע

איך להמיר גרפיקה וקטורית (כולל טקסטים) מ-Power Point ל-SVG. האומנם ? {\mathbb {\color{Blue}_{DMY} } }דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 20:06, 08/03/2008 ב' באדר ב' ה'תשס"ח

תעביר לי את הקובץ ואני אראה. בעיקרון הגרסה החדשה של inkscape יודעת לערוך PDF. אם PPT מייצא ל-PDF כמו שצריך, אפשר לעבור דרך שם. צריך למצוא פורמט וקטורי שPPT מייצא כהלכה ושאינקסקייפ מייבא כהלכה. לא זכור לי שעשיתי את זה, אבל אני מעריך שזה אפשרי. קומולוסשיחהתערוכה 02:00, 9 במרץ 2008 (IST)
PPT עצמו לא יודע ליצא ל-PDF אבל כן לפורמטים וקטוריים אחרים: WMF , EMF.
אולי אבנה הכל ב-inkscape ? זה מסובך ללמוד ? ניתן לעשות מאקרו בכלי זה ? {\mathbb {\color{Blue}_{DMY} } }דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 12:03, 09/03/2008 ב' באדר ב' ה'תשס"ח
אינקסקייפ לא מסובך, ואני ממליץ לך בחום ללמוד לעבוד איתו. יש הרבה מדריכים חופשיים ברשת וגם ספר לא רע בכלל - [כאן http://tavmjong.free.fr/INKSCAPE/MANUAL/html/index.php]. בדקתי עכשיו והתוכנה אמורה להיות מסוגלת לייבא גם EMF ו-WMF. חוץ מזה, יש תוכנה חינמית שנקרת PDF creator שיכולה להשלים לך את החסר הזה (PPT->PDF). לגבי מאקרו - אני בטוח שאפשר, אבל אישית אני לא יודע איך. כעקרון SVG זה פורמט חזק מאוד כי הוא בעצם טקסט. אפשר לשנות אותו בעזרת כל editor אם יודעים מה לשנות, וגם בעזרת סקריפטים וכו'. קומולוסשיחהתערוכה 16:28, 10 במרץ 2008 (IST)

[עריכה] הידעת? שלך

בלי הערך דאון צבאי הוא נופל וחבל. התכתוב אותו? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ג' באדר ב' ה'תשס"ח • 05:34, 10 במרץ 2008 (IST)

אני מקווה למצוא לכך זמן בסוף השבוע. האם אפשר לגייס איזה יוצא חבר המדינות שיכתוב על אנטונוב? קומולוסשיחהתערוכה 16:31, 10 במרץ 2008 (IST)

[עריכה] מחר בכנסת

שלום, האם אתה תהיה מחר בכנסת? אני מקווה להיות. אם לא אתה - מי מאנ"ש מתכוון להיות שם? תודה, ‏‏עמיחי 16:34, 10 במרץ 2008 (IST)

אני לא. מקווה ששי יקיר יודע. אני לא בלופ כרגע. קומולוסשיחהתערוכה 16:39, 10 במרץ 2008 (IST)
אז מי מביא לשם את התערוכה? יש שליחים? ‏עמיחי 20:22, 10 במרץ 2008 (IST)
אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר ItzikE. קומולוסשיחהתערוכה 07:55, 11 במרץ 2008 (IST)
מחקירה שערכתי עולה, שזה היה הראל (עיין בדף שיחתו). כדאי שאצא לדרך, ‏עמיחי 08:24, 11 במרץ 2008 (IST)

הנה תיאור קצר של חוויותי היום בכנסת. ‏עמיחי 00:51, 12 במרץ 2008 (IST)

[עריכה] מה משותף לנו

שנינו בני עשרים ושמונה ושנינו מתנגדים להצבעות בוויקיפדיה. בוא נשנה את זה יחד. ר' שיחת ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה#סתירה פנימית. תודה על תשומת הלב. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • ז' באדר ב' ה'תשס"ח • 14:02, 14 במרץ 2008 (IST)

הי אמיר. בראשית דבריך שם אמרת ש"אנחנו מחליטים על אמת אנציקלופדית ע"י הצבעות בפרלמנט ובהצבעות מחיקה". זו טעות לדעתי. ההצבעות כיום הן לגבי נושאים אדמיניסטרטיביים ועריכתיים - איך למנות בודקים, איזה ערך מספיק חשוב כדי להכלל בויקיפדיה ואיזה לא. אני מקווה מאוד (והמצב חמור מאוד אחרת) שאנו לא מחליטים על האמת בהצבעות, ואשמח אם תפנה אותי למקומות שבהם הדבר קרה כדי שאוכל לפעול לביסוס המידע המוצג בויקיפדיה על מקורות חיצוניים ולא על ספירת קולות. אם זה היה המצב, לא היה כל טעם לכתוב כאן. הסוגיה שאנו דנים בה היא אם כדאי לקבל החלטות בצורה של הצבעה או לא. אני מסכים איתך שזו שיטה לא טובה, אבל הדברים אינם חמורים כפי שאתה כותב, ואנחנו מסבים כרגע נזק בעיקר לעצמנו, קהילת הכותבים, ולא לציבור הקוראים. בתקווה שיותר ויקיפדים יבקרו במטה, קומולוסשיחהתערוכה 10:02, 15 במרץ 2008 (IST)
הגזמתי קצת כשכתבתי "אמת אנציקלופדית", אבל הצבעה כאן כן יכולה לקבוע האם יש חשיבות לנושא והאם נושא ראוי לערך, וגם על טיב המקורות.
חשבתי על זה מאז שהתחלתי את הדיונים האלה, ומה שבאמת צריך לעשות כדי לשפר את המצב זה לכתוב דפי מדיניות מרכזיים וברורים על חשיבות ואיכות המקורות, על ידי תרגום מאנגלית של WP:N, WP:RS, WP:V וכיו"ב והתאמתם למציאות שלנו. כשאני אומר "מציאות שלנו", אני מתכוון למה שנעשה אצלנו כיום בפועל. בסך הכל, משתמשים ותיקים שמשתדלים לשמור על האיכות כאן מפעילים כמעט תמיד שיקול דעת הגיוני שאני מסכים איתו, אבל זה צריך להפסיק להיות תושב"ע.
בלי שייכתבו טיוטות של הדפים הללו, אין טעם להעלות את הדיון במזנון.
אני מקווה לעשות את זה בימים הקרובים. בהחלט אפשר לכתוב גם גרסאות עבריות לדפים במטה שהזכרת. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • ח' באדר ב' ה'תשס"ח • 17:32, 15 במרץ 2008 (IST)
אני מאחל לך הצלחה מתוך ערימת המטלות הטכניוניות שאני קבור תחתיה. מקוה שנעשה ככה עוד צעד לכיוון תיעוד מסודר של צורת העבודה בויקיפדיה העברית. קומולוסשיחהתערוכה 22:30, 15 במרץ 2008 (IST)

[עריכה] מזל

קומולוס שלום. תוכל בבקשה להסביר מדוע הצבת תבנית שכתוב בערך מזל, ומה ביכולתי לעשות כדי לגרום להורדתה? בברכה, Bravo123 - שיחה 01:18, 15 במרץ 2008 (IST).

[עריכה] למה SVG יוצא לא ב"פוקוס" ?

קומולוס שלום, ראה משתמש:DMY/ניסיון. יצרתי SVG שהוא וקטורי טהור - אתה מוזמן להוריד את הקובץ ולבדוק - וראה מה קרה כשאני מנסה להגדיל את התמונה. זה וקטורי טהור, ולכן אמור להיות ב"פוקוס" בכל רוחב שהוא. מה עושים ? {\mathbb {\color{Blue}_{DMY} } }דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 23:17, 15/03/2008 ט' באדר ב' ה'תשס"ח

לא יודע. אתה צודק, זה אכן וקטורי לגמרי, ואמור לעשות SCALING יפה. מאידך, זה לא עובד. מציע שתנסה לקבוע לזה גודל page יותר גדול באינקסקייפ ותעלה שוב. אני יודע שהתצוגה היא בעצם PNG שהמדיה-וויקי מייצר מקובץ ה-SVG. אולי זה בגלל זה. זו בכל אופן בעיה במדיהויקי בגדול. אני לא יודע איך לפתור את זה, אבל למה בעצם צריך את התצוגה בגודל כזה? קומולוסשיחהתערוכה 01:02, 16 במרץ 2008 (IST)
התצוגה תהיה באמת 830px, אבל סתם רציתי לוודא שגרפיקה וקטורית יוצאת טוב ברורה בכל רזולוציה - וזה לא. {\mathbb {\color{Blue}_{DMY} } }דף