שיחת משתמש:~השמח בחלקו/ארכיון 5

תוכן עניינים

[עריכה] זרוק סגנון!

?
?
"שמח כשהשמש זורחת". אני מעניק ל"האפי" את העיטור הלא רשמי הזה כאות הוקרה על תרומתו הרבה בתחום האדריכלות בוויקי. ‏Gridge ۩ שיחה 01:42, 1 במאי 2007 (IDT).
"שמח כשהשמש זורחת".
אני מעניק ל"האפי" את העיטור הלא רשמי הזה כאות הוקרה על תרומתו הרבה בתחום האדריכלות בוויקי. ‏Gridge ۩ שיחה 01:42, 1 במאי 2007 (IDT).

לפי השעון שלי עכשיו כבר האחד במאי, אז אתה צריך להיות פה. צעד ראשון - תארכב את הדף הזה. באיזה סגנון לדעתך בנויה האחוזה שמשמאל (הגדל)? בוויקינגליש כתוב "ג'ורג'יאני" ותחיית היוונים. אני כתבתי דווקא אדריכלות קולוניאלית. דעתך מתבקשת. ‏Gridge ۩ שיחה 00:14, 1 במאי 2007 (IDT).

אוף, כנראה שזה כן "Greek Revival architecture". רק תגיד לי איך כותבים את זה בעברית כי אני גמרתי עם הניחושים. ‏Gridge ۩ שיחה 00:25, 1 במאי 2007 (IDT).
טוב הנה חזרתי. הבובה חזרה לארון (-: ואביעד המקורי עדיין לא שב )-:
לעניינו: בארה"ב של המאה ה-19 היו הרבה אופנות של סגנונות "תחייה" שונים שניסו באופן מלאכותי לבנות על פי סגנונות עתיקים למינהם. את המבנה הזה אפשר להגדיר כסגנון התחייה היוונית שהוא מושג הראוי לערך אבל כל הסיפור של הסגנון הזה הוא בעיניי קצת מפוקפק. ת'כלס זה סוג של נאו-קלאסיציזם/פלדיאניזם או מה שתקרא לזה אבל זה לא באמת עד כדי כך חשוב. אתה יכול לכתוב שהבית אימץ אלמנטים אדריכליים יווניים כגון העמודים האיונים והגמלונים הלבנים ואימץ גם מאפיינים עיצוביים ותכנוניים של פלדיו (שניסה בעצמו להחיות את האדריכלות הקלאסית). בכלל, האמריקאים (וגם הישראלים קצת כיום) אוהבים להיתפס לקלישאות אדריכליות כמו "עמודים וגמלונים לבנים זה בטח יווני".
וחג פועלים שמח! השמח בחלקו (-: 00:57, 1 במאי 2007 (IDT)
איזה דייקן! אחד במאי זה אחד במאי. אני רואה גם ששמעת לעצתי. אני מודה לך על תשובתך ומבקש אישור למחוק את "אדריכלות ג'ורג'יאנית" מהערך בוויקינגליש. הערך שכתבתי לפני כמה שעות דורש שכתוב והרחבה קלה, אטפל בכך לאחר שאעבור על המקורות. ושוב, תודה - וטוב ששבת לוויקי (למרות שגם הבובה סיפקה את הסחורה, ויש שיאמרו טוב יותר ממך :-) ‏Gridge ۩ שיחה 01:23, 1 במאי 2007 (IDT).
אל תמחק לאמריקאים את האדריכלות הג'ורג'יאנית. יש להם כל מיני הגדרות סגנונות של כל מיני אופנות שהיו להם וזה מושג ידוע ומקובל ולא בטוח שהוא אינו נכון לגבי המבנה הזה. אגב, אדריכלות קולוניאלית מתייחס לרוב (אך לא רק) לבנייה הספרדית ביבשת אמריקה.
לצערי השביתה לא הצליחה אבל בכל מקרה אני כאן לפעילות רגילה (אם כי מצומצמת בתקופה הקרובה, מסיבות אישיות). השמח בחלקו (-: 01:27, 1 במאי 2007 (IDT)

עכשיו ראיתי על איזה ערך מדובר והצצתי גם באנגלי: זה באמת מין שילוב של הסגנון הגאורגיאני עם אלמנטים יוונים "כאילו". לילה טוב! השמח בחלקו (-: 01:30, 1 במאי 2007 (IDT)

כשאני אכתוב את זה בערך, ה"כאילו" זה עם או בלי מרכאות? :) ‏Gridge ۩ שיחה 01:32, 1 במאי 2007 (IDT).
לא יודע. תצטרך לשאול את אלדד. השמח בחלקו (-: 08:46, 1 במאי 2007 (IDT)
זו הייתה בדיחה... ‏Gridge ۩ שיחה 14:39, 1 במאי 2007 (IDT).
כאילו, דה... השמח בחלקו (-: 15:42, 1 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] המצעד

מה שאמור לעשות את המצעד לשונה מכל אותם צבירי בדיחות הוא עריכה, אבל אני עדין מהרהר בדרכים לשיפור. אני דווקא נרתע מהומור ויקיפדי כי המטרה העיקרית של המצעד היא בדיחות שיוכלו להכנס לערכים בנושא. אני אשמח אם תעקוב, מתישהו אני אפרסם בלוח המודעות הודעה על פתיחתו. בכל מקרה, כל התערבות מצדך מקובלת עלי. אגב, אתה ומיכאלי זה מקריות או שזה קשור לדבק שאתם משתמשים בו לבניית הדגמים שלכם? איפה קונים אותו? הנדב הנכון 10:42, 2 במאי 2007 (IDT)

אני לא מאמינה! חשבתי שאני אמורה להיות השופטת... לא יפה ככה. בבקשמב"ח 19:41, 2 במאי 2007 (IDT)
תירגעי בובה. אני אעקוב אחרי המצעד ומייחל להומור איכותי ואמיתי בו. לגבי הדבק, אני לא יודע איזה סוג מיכאלי מסניף אבל אני מעדיף UHU. יופי של דבק. השמח בחלקו (-: 19:42, 2 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] אדריכלות גותית

אנא עבור על הערך, אחרי ששכתבתי אותו לפי האינצ' העברית (לא העתקתי אלא רק השתמשתי בה כחומר עזר). בשלב הבא אני מתכנן להרחיב לפי הספר של נורית כנען-קדר ולבקש ממנה לעבור על המאמר. עוד בקשה: אל תשנה את עיצוב התמונות, עבדתי קשה עליו. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 14:50, 2 במאי 2007 (IDT)

שמתי לב שכבר כמה ימים אתה עובד ומרחיב את הערך! כל הכבוד! אחרי כל כך הרבה קתדרלות באמת הגיע הזמן שהערך הראשי יהיה מושקע באופן כזה ואני אשמח מאוד לראות אותו בהמשך כערך מומלץ. אין לי כרגע הרבה זמן ורק עברתי עליו ברפרוף אחרי כל התוספות אבל כבר עכשיו יש לי כמה הערות:
  • ראשית, אני לא מכיר את כנען-קידר ואיני יודע אם היא בכלל היתה ראויה לערך, אבל לומר שהיא זו שמבחינה בין מספר שלבים בגותיקה... זה קצת... בוא נאמר שהיא ללא ממש רבי יהודה שהיה נותן בהם סימנים. צריך להחליף את המשפט הזה ומהר. לא שהחלוקה לא נכונה אבל אין קשר בין החלוקה לתקופות לגברת הנכבדה. אם היא אמורה לקרוא את זה, אני גם משוכנע שאם היא פרופסור מכובדת היא תתנגד לזה בעצמה ואף לא תתרשם מהופעת שמה במרכז הערך (ולא בהערות השוליים) כך שגם אם היא אמורה עוד לתת לך ציון בקורס, אני ממליץ לך בחום לשנות את זה. כל מילה נוספת מיותרת.
  • הערך עמוס יתר על המידה ומטרת המונחון היא בין השאר להקל עליו ולהפוך לערך משנה שלו. אני מציע להסיר לגמרי את המונחים בערך ולהשקיע אותם באופן מסודר ומורחב יותר במונחון. בכלל, לא היה נעים לי לומר זאת עד עכשיו אבל המונחונים המאויירים שהוספת הם מועילים ושימושיים וכל הכבוד אבל לוקים באסתטיקה שלהם. הכיתובים הירוקים המשנים את פרופורציותיהם אפילו די מכוערים (מצטער, אני חייב להיות כנה, וזה הכל מאהבה, אתה יודע...). לא אכפת לי להכין גרסאות חדשות שלהם עם פוטושופ שיהיו יותר נעימים לעין.
  • לגבי התמונות... כנ"ל. הערך עמוס מדי בתמונות והם מסודרות נורא. רוב התמונות יפות לכשעצמן אבל כלל התמונות בערך עברו מזמן את גבול ה"כל המוסיף גורע". אם רוצים להוסיף עוד תמונות של קתדרלות אני מציע לארגן אותן בגלריות מסודרות בסוף הערך או שורה אחת של תמונות בסוף פרק על תקופה גותית מסויימת או גותיקה אופיינית של מקום כלשהו. אנא הרשה לי לעצב את הערך.
כל הביקורת היא בונה והיא מאהבה. אפילו שלא נתתי דוגמאות חיוביות, יש המון מלל איכותי ומעשיר שהוספת וכל הכבוד לך. כשאתפנה בקרוב אעזור בכל השדרוגים ואמליץ עליו. בברכה, השמח בחלקו (-: 19:39, 2 במאי 2007 (IDT)
שמרתי גרסה סטטית של הערך במרחב המשתמש שלי, אתה מוזמן לבצע את השינויים הדרושים וגם להכין מונחונים מאוירים חדשים, בתיאור התמונה של כל מונחון יש את התמונה עליה הוא התבסס. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 13:22, 3 במאי 2007 (IDT)
טוב. מה דעתך על טיוטא זו? נראה לי שאני אהפוך את הרקע האפור ליותר בהיר אך עדיין כזה שידגיש את המבנה עצמו. השמח בחלקו (-: 14:33, 3 במאי 2007 (IDT)
מצוין, רק האם תוכל לשנות את "אגף המקהלה" ל"בית המקהלה"? בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 14:36, 3 במאי 2007 (IDT)
אין בעייה. ראה גם איור חדש בתמיכות דואות. השמח בחלקו (-: 14:37, 3 במאי 2007 (IDT)
איור מצוין. אני מחכה לשינויים שלך באדריכלות גותית על מנת שאוכל לעבור לשלב הבא: הרחבת המאמר לפי הספר של כנען-קדר. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 14:48, 3 במאי 2007 (IDT)
בכיף. עשה לי טובה ותדאג לכל הרשיונות של התמונות כי אני לא מסתדר עם זה אף פעם. דבר נוסף: שמתי לב שאחת התמונות בערך כתוב שקתדרלת סביליה היא הקתדרלה הקתולית הגדולה ביותר בעולם. האמנם? יותר מסן פייטרו? השמח בחלקו (-: 14:51, 3 במאי 2007 (IDT)
סן פייטרו היא לא קתדרלה, פה קבור הכלב. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 16:01, 3 במאי 2007 (IDT)
הכלב רקסיוס החמישי אתה מתכוון, שקבור בקריפטה לצד כמה אפיפיורים... (-: עבודת סידור התמונות עוד נמשכת... אני רוצה לוודא גם שהערך יראה נורמלי בכל דפדפן ובכל זום תצוגה כי האופן שהוא היה מסודר קודם - רשימה ארוכה של תמונות, יוצר הרבה בעיות בכל מיני מצבים. השמח בחלקו (-: 16:04, 3 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:נסים זוהר

זה לא דרדק רך בימים וקטן בהישגים. קרא את הדיון ושקול שנית. נ.ב. - אני שוקל להיכנס לשביתת-ויקי עד חזרת הבובה. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 09:12, 3 במאי 2007 (IDT)

סלח לי, כי חטאתי. הייתי פזיז והתייחסתי אליו כאל אחד מהשחקנים ילידי 85'-90' שהופיעו באותו גל מחיקות. אני אשקול להעניש את עצמי בנעילתי למשך 24 שעות בארון ואשחרר משם את הבובה בינתיים. השמח בחלקו (-: 11:10, 3 במאי 2007 (IDT)
הבובה מוזמנת בכל עת, אבל שלא תעז אתה להסתתר ולנעול עצמך בארון. עשית זאת די. רוצים גם אותך כאן! :) אלדדשיחה 11:19, 3 במאי 2007 (IDT)
מי זו הבובה? שווה??? מיכאלי 16:29, 4 במאי 2007 (IDT)
הלו! להירגע! הבובה חזרה לארון. השמח בחלקו (-: 16:32, 4 במאי 2007 (IDT)
אז בואו נוציא אותה!!! חוצמזה היום זה כבר לא משהו להשאר בארון, בטח שלא בקיץ מיכאלי 16:38, 4 במאי 2007 (IDT)
רק לשם הבהרה: הבובה בארון כדי לא להפריע פה, לא כי היא אוהבת בובות אחרות אבל לא מודה בזה! השמח בחלקו (-: 16:57, 4 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] פיתוי

טוב. תגיד, מה עושים עם מתקפת האיכות בנושא מוזיקה קלאסית? זה יהיה הנושא או שיש הצעה יותר טובה? השמח בחלקו (-: 11:28, 3 במאי 2007 (IDT)
(אם הבנתי את כוונתך) בינתיים אני לא בטוח כלל עד כמה הוא קורא את הדף שלו. אנסה לבדוק שוב את מצב הדברים בעוד כמה ימים. (ואם לא הבנתי את כוונתך), מה עם מתקפת האיכות הנ"ל? (נ"ב: מצטער על תגובתי המאוחרת, יש לי עומס עבודה, מה שמונע ממני להיכנס לוויקי לעתים תכופות, כהרגלי). אלדדשיחה 12:56, 3 במאי 2007 (IDT)
הכוונה היא ממש לבנות דף ויקיפדיה: מתקפת איכות/מוזיקה קלאסית (במקום מוזיקה עתיקה או מוזיקה גרמנית שהם נושאים מצומצמים מדי למתקפת איכות) וכשנבנה אותו נתעלם בכוונה מכללי התעתיק מגרמנית. בסוף גם אפשר יהיה באמת להריץ את מתקפת האיכות הזו יחד עם אביעד. שאלתי היא בעיקר במה לדעתך כדאי להתמקד? אולי למצוא נושא אחר בכלל. השמח בחלקו (-: 13:02, 3 במאי 2007 (IDT)
"מתקפת איכות/מוזיקה קלאסית" נשמע לי המתאים ביותר. אכן, לא מצומצם, וכל ויקיפדיה תצא נשכרת. אלדדשיחה 14:43, 3 במאי 2007 (IDT)
עכשיו אני יודעת איך מרגיש שה לעולה, אבל למען אביעד...--שלומית קדם 07:56, 4 במאי 2007 (IDT)
...מממ, טוב. אז את בפנים? השמח בחלקו (-: 11:29, 4 במאי 2007 (IDT)
אני בפנים מאז שבאתי לוויקיפדיה, אבל בטובן או ברמס אני לא אכתוב אפילו למטרה המקודשת הזאת. חוץ מזה, עם מי אתם חושבים שיש לכם עסק? שוטה הכפר?--שלומית קדם 16:15, 4 במאי 2007 (IDT)
לא שוטה ולא כפר אבל להציע לו להרחיב ולשכתב ערכים בנושא זה במסגרת פסטיבל רבתי של מוזיקה קלאסית אותו אנו מכנים "מתקפת איכות" יהיה פיתוי שהוא לא יוכל לעמוד בו. השמח בחלקו (-: 16:25, 4 במאי 2007 (IDT)
זה בסדר גמור, גם אני מקווה כך, אבל בלי עניין שגיאות התעתיק המכוונות. אגב, יש הצעה ל-"50 קונצ'רטי מרכזיים", ואפשר גם "סימפוניות מוכרות". יש כבר כמה ערכים על קונצ'רטי ועל סימפוניות, אבל בהחלט לא די.--שלומית קדם 09:06, 5 במאי 2007 (IDT)
השגיאות המכוונות זה כמובן בצחוק (הכל כדי לפתות את אביעד חזרה!). כל פעם שאני מעיין בערכי המוזיקה ועוקב אחרי תרומותייך אני מבין כמה דמיון רב יש בין ערכי האדריכלות שאני משתדל לכתוב וערכים בנושא מוזיקה, ומוזיקה קלאסית בפרט, שאת ועוד כמה אנשים נחמדים מרבים לכתוב פה. לא אני כמובן המצאתי את המשפט הזה אבל באמת יש הרבה דמיון בין החוויה הארבע-מימדית של אדריכלות לבין החווייה הרגשית שגורמת מוזיקה, בייחוד למי שיודע להקשיב למוזיקה על כל רובדיה. נראה לי שבמקרה של כתיבת ערכים בנושאים אלו, שניהם מאתגרים באופן דומה: איך אפשר לכתוב ערך מילולי על חוויה שפונה אל חושים אחרים לגמרי? לכתוב היסטוריה וביוגרפיות סביב נושאים אלה זה סיפור פשוט יחסית לעומת כתיבה על מוזיקה או כתיבה על אדריכלות. אני מקווה שאני מוכן בכלל לאתגר של כתיבת ערך על קונצ'רטו או סימפוניה. השמח בחלקו (-: 19:49, 5 במאי 2007 (IDT)
ואם להפוך את המשפט של גתה, הרי שמוזיקה היא אדריכלות בתנועה - יצירות של באך ("אמנות הפוגה" לדוגמה), סימפוניות של בטהובן, רביעיות מיתרים מן התקופה הקלאסית, (וכמובן סימפוניית תהילים של סטרווינסקי - יצירה מופלאה, לרוץ ולשמוע) ועוד מבנים מוזיקליים רבים עונים על הגדרה זו, כשאתה יכול לעקוב ולשמוע את המבנה המתפתח והולך, קומה אחר קומה, לנגד אוזניך ממש.שלומית קדם 00:46, 6 במאי 2007 (IDT)
אם יש יצירה אחת ספציפית שאני מעריץ באמת שבה אני יכול לדמיין את האדריכלות ממש זה קונצ'רטו לשני כינורות של באך. פשוט מדהים. הרגע התחיל לנגן אצלי. גם סטרווינסקי כמובן. השמח בחלקו (-: 00:50, 6 במאי 2007 (IDT)
מה עם זמרים וזמרי אופרה? חסרים המון המון ערכים בתחום הזה. יש המון זמרות אופרה ישראליות שהערך שלהן קטן מאוד או חסר (חנה צור, מרינה לוויט, מירה זכאי). בזמרים גברים אני לא מבינה ממש, אם כי אנדראס שול די חסר. רותם 00:54, 6 במאי 2007 (IDT)
אז תוסיפי! (אני לצערי כמעט לא מכיר) השמח בחלקו (-: 00:55, 6 במאי 2007 (IDT)
אוסיף. אני מכירה כי חלקן היו (או יהיו) המורות שלי. רותם 00:56, 6 במאי 2007 (IDT)
באמת? את שרה אופרה? השמח בחלקו (-: 00:59, 6 במאי 2007 (IDT)
בעוונותי. בתקווה שיום יבוא ואני אהיה זמרת אופרה. זה מצחיק שבוויקיפדיה אף אחד לא יודע את זה :) רותם 01:02, 6 במאי 2007 (IDT)
ומה ההעדפה המוזיקלית שלך בתחום? השמח בחלקו (-: 01:03, 6 במאי 2007 (IDT)
מוזיקה בארוקית ובאך. אני נאלצת לשיר לידים של שוברט ושומאן שהם יפים בדרכם, אם כי לא לטעמי. אם אתה מכיר את האריה WOHIN של שוברט ויודע את המילים, בוודאי תבין לליבי - הפסיכופט שם מדבר עם הנחל, ואז מבין שהוא לא מטורף ומדבר לעצמו אלא מדבר עם בנות הנחל (שזה כמובן הרבה יותר הגיוני ושכיח). רותם 01:08, 6 במאי 2007 (IDT)
(יו כמה הזחה!) אני אנסה להבין לליבך גם בלי להכיר - אבל הנה עוד משהו שצריך להוסיף! השמח בחלקו (-: 01:10, 6 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] מסנג'ר

הגיע הזמן שגם אתה תתחבר לפלנטה... ‏Gridge ۩ שיחה 20:03, 4 במאי 2007 (IDT).

je suis נגד. השמח בחלקו (-: 20:06, 4 במאי 2007 (IDT)
לא, לא, אתה תתחבר. ‏Gridge ۩ שיחה 20:08, 4 במאי 2007 (IDT).
אני אשיב במייל. השמח בחלקו (-: 20:09, 4 במאי 2007 (IDT)
אוקיי, ותבדוק אם קיבלת תשובה מדי שעה. אני זז לאכול. ‏Gridge ۩ שיחה 20:10, 4 במאי 2007 (IDT).
קיבלתי ושלחתי תגובה. ‏Gridge ۩ שיחה 22:45, 4 במאי 2007 (IDT).
השבתי. השמח בחלקו (-: 19:18, 5 במאי 2007 (IDT)
גם אני השבתי. ‏Gridge ۩ שיחה 22:14, 5 במאי 2007 (IDT).

[עריכה] תמונה?

אולי אתה יכול לייעץ לי איך להשיג תמונה של קיי רדפילד ג'יימיסון? אין למצוא את תמונתה בוויקישיתוף. דליה שיחהפינת המילה הטובה 15:05, 5 במאי 2007 (IDT)

אני רואה שהסתדרת כבר אבל מעניין אותי מדוע חשבת שדווקא אני אוכל לעזור? השמח בחלקו (-: 19:19, 5 במאי 2007 (IDT)
כי ראית שעלית על תגלית מרעישה כלשהי (תמונות חינמיות), אז הסקתי מכך שאתה מצוי היטב בנושא הזה. דליה שיחהפינת המילה הטובה 20:17, 5 במאי 2007 (IDT)
D-: השמח בחלקו (-: 20:19, 5 במאי 2007 (IDT)
מה מצחיק? :-) דליה שיחהפינת המילה הטובה 20:25, 5 במאי 2007 (IDT)
באופן כללי: העולם, עמיר פרץ, טל פרידמן, צ'כלברה ועוד כמה. באופן ספציפי: שיצא לי שם של מוצא תמונות חינמיות. (אני ממש לא מתמצא אגב, ושאלתי במזנון נשארה די פתוחה אם משם הגעת למסקנה). השמח בחלקו (-: 20:29, 5 במאי 2007 (IDT)
אהה. בהחלט! :-) מצחיק מאוד אפילו (אחרי שגומרים לבכות). אני תמיד משתדלת לדוג "מומחים" בתחומם על פי כל מיני אינטואיציות ו"חוש-חש" (כי אין טבלת ידע מסודרת לפי שמות משתמשים). לרוב אני קולעת בול, ולעמים אני מפספסת. ואז זה באמת קצת מצחיק. דליה שיחהפינת המילה הטובה 20:44, 5 במאי 2007 (IDT)
כן, באמת חסרה לפעמים רשימת מומחים לעניינים שונים. אני כבר מספיק זמן בוויקי כך שיש לי את המומחים לכל דבר שאני רוצה ממוזיקה, יהדות, כדורגל ופורנו (רחמנא לצלן). בדר"כ פונים אליי בשאלות סביב נושאים הקשורים באדריכלות, אם תצטרכי עזרה בכיוון יום אחד. נעים מאוד, השמח בחלקו (-: 23:56, 5 במאי 2007 (IDT)
תודה :-) דליה שיחהפינת המילה הטובה 13:49, 6 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] ביקורת

הי. אני צריך שמישהו יעביר ביקורת על הערך יצחק דנציגר. אני יותר מדי זמן בפנים ואני לא יודע מה ברור וקריא ומה סתום. אם יש לך זמן אני אשמח מאוד... talmoryair 17:19, 6 במאי 2007 (IDT)

בכיף ובכבוד! אני חצי עוקב אחרי הערך וערכי המשנה על עבודתיו מאז שהתחלת. אני אשתדל לעבור עליו הערב או מחר. אתה מרשה לי לעשות תיקוני הגהה תוך כדי הקריאה? אגב, הערה אחת מראש: שמתי לב שיש בו הרבה חלקים הכתובים בלשון הווה - זה משהו שבכל מקרה כדאי לתקן ולכתוב בלשון עבר כנהוג. בברהכ, השמח בחלקו (-: 19:46, 6 במאי 2007 (IDT)
אם זה רק נוסח - בבקשה. נ.ב. הצילום של הגרב הורס!!! talmoryair 23:47, 6 במאי 2007 (IDT)
רק נוסח וזוטות. לגבי התמונה - היא עשתה את זה, לא אני. השמח בחלקו (-: 23:49, 6 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] המפה

רק עם IE? זה 90% מהדפדפנים בישראל (אם לא יותר). דובב 20:08, 6 במאי 2007 (IDT).

אני עובד עם פיירפוקס ולכן לא ראיתי את הבעייה עד עכשיו. פניתי כבר למומחה כי צריך שם את המשפט. השמח בחלקו (-: 20:10, 6 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] אני ממש לא מבין

למה כולם החליטו עכשיו לתקוף את האוטומטים במזנון. אם אתם לא אוהבים את האייטיז - אל תקשיבו! --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 19:18, 7 במאי 2007 (IDT)

שמע, זה היה קטע ממש הזוי וחסר פואנטה (חוץ מהקישור ללובים המרקדים שמופיע שם)! אתה, מר בחור, חייב לי 4 דקות ו-6 שניות חזרה שלא לדבר על הזמן של לעיין בויכוחי הסרק של המזנון כדי להבין על מה אתה מדבר! השמח בחלקו (-: 20:01, 7 במאי 2007 (IDT)
נא נא נא נא - הסתכלת על המזנון! > צ'כלברה . דבר . שב . צחק ומלבד זו אני סבור שאת הבובה יש להחזיר. 21:03, 7 במאי 2007 (IDT)
המילים "מטונף", "מנוול" ו"מטפח ישבן" קטנות מלתאר אותך. פעם הבאה שתעשה לי תרגיל כזה אבקש שיחסמו אותך. ואת הבובה באותו השוונג! השמח בחלקו (-: 21:14, 7 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] קאטו הזקן

"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam". או בלשון עָ‏בָ‏ר, תוחזר הבובה לאלתר. אצל קאטו זה עבד בסוף... חגי אדלר 21:55, 7 במאי 2007 (IDT)

כמו שכבר אמרתי: talk to the hand coz the face ain't listenin! (וגם לא מבין לטינית. איפה אביעד כשצריך אותו? מה קאטו אמר, מעניין?) השמח בחלקו (-: 23:33, 7 במאי 2007 (IDT)
כן, טוב שאני גם קורא את הערכים שמפנים אותי אליהם! גם אני אם כך סבור שיש להרוס את קרתגו. ויפה שעה אחת קודם. השמח בחלקו (-: 23:46, 7 במאי 2007 (IDT)
להרוס? והרי מקצועך הוא דווקא מהבנאים! חגי אדלר 19:15, 8 במאי 2007 (IDT)
טוב, אז לא להרוס. השמח בחלקו (-: 19:16, 8 במאי 2007 (IDT)
אגב, עבדתי גם תקופה כפועל בניין אבל אני חייב להודות שאין הרבה דברים מרגשים כמו הריסה דרמתית של מבנה (שמתוכנן כמובן להיהרס, לא בהפתעה). יש לפעמים תוכניות בנשיונל ג'אוגרפיק על הריסות מבנים גדולים - פשוט מדהים. הגיע הזמן שמישהו יכתוב את הריסת מבנים. השמח בחלקו (-: 19:19, 8 במאי 2007 (IDT)
רק בשל התמונה יש לכתוב את הערך! חגי אדלר 19:25, 8 במאי 2007 (IDT)
יש מדע שלם סביב הריסת מבנים. יש מבנים שכמעט יותר מסובך להרוס מאשר לבנות. ראיתי כל מיני תכניות על בניינים רבי קומות או אצטדיוני ענק שהורסים וזה הופך להיות מבצע גדול ומסובך... השמח בחלקו (-: 19:28, 8 במאי 2007 (IDT)
אשלח לך בדוא"ל סרטון קצר על הריסת איצטדיון ההוקי קרח הישן שלנו. חגי אדלר 19:33, 8 במאי 2007 (IDT)
בכיף, אם הוא לא גדול מדי. השמח בחלקו (-: 19:34, 8 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] פורטל:אמנות/תמונה נבחרת/גלריה

הי. קצת פישלתי כאן. לא לחצתי בטעות על המספר ועדכנתי ישר ב"פורטל:פורטל..." שבתוך הטבלה. ניסיתי להעביר את זה אבל ללא תוצאות. יש לך מושג איך לתקן? talmoryair 17:58, 8 במאי 2007 (IDT)

תודה. מה היתה הבעייה? talmoryair 00:42, 9 במאי 2007 (IDT)
הכנסת בטעות קישור של פורטל:פורטל:תמונה נחברת.... ראה את השינויים בגרסאות הקודמות. השמח בחלקו (-: 16:29, 9 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] מגדל הרסט

ויתרתי עליו. לתשומת לבך, ‏Gridge ۩ שיחה 02:08, 11 במאי 2007 (IDT).

תזכיר לי? השמח בחלקו (-: 02:09, 11 במאי 2007 (IDT)

ראה: שיחת משתמש:השמח בחלקו (-:/ארכיון 4#מגדל הרסט. ‏Gridge ۩ שיחה 02:11, 11 במאי 2007 (IDT)

כן אני זוכר שדיברנו עליו אבל התחלת לעבוד עליו באחד מארגזך או משהו כזה? כי אם כן אז אני אשלים אותו ואם לא, לא נורא. מישהו יעשה את זה יום אחד. השמח בחלקו (-: 02:14, 11 במאי 2007 (IDT)
אני לא כותב אותו וזה סופי. ראיתי אותו בטו דו ליסט שלך. ‏Gridge ۩ שיחה 02:14, 11 במאי 2007 (IDT).
זה טו דו ליסט קולקטיבי שאני ניכסתי לעצמי רק כקישור - אני ממש לא הולך לכתוב את כולם... לילה טוב! השמח בחלקו (-: 02:17, 11 במאי 2007 (IDT)
לילה טוב, אפרוש גם אני. ‏Gridge ۩ שיחה 02:18, 11 במאי 2007 (IDT).

[עריכה] מסילת הרכבת לירושלים

היית ממליץ על הערך? תומר ש 20:10, 12 במאי 2007 (IDT)

אין ספק שמרפרוף זריז בערך נראה כי מדובר בערך יפה ומקיף שיכול להפוך למומלץ. טרם קראתי אותו בעיון באמת כך שקשה עוד להגיד בוודאות. על כל פנים, מה שמאוד חסר בו זה תיאור התוואי בעיקר זה שעבר בשטחים העירוניים של תל אביב וירושלים. לגבי תל אביב כבר ציינתי שיש מידע שניתן להצליב עם הערך רחוב הרכבת ולתאר את סיפור המסילה בתוך העיר. יש הרבה מה לכתוב שם וזה נראה לי חשוב. לפחות ממה שאני יודע מידע כללי (ואני מתמצא קלות בהיסטוריה של תל אביב) זה שכדאי לתאר את הקשר בין התפתחות השכונות נווה צדק (הקרובה ודאי ללבך), אחוזת בית, פלרונטין ועוד כמה בסמוך למסילה, מה שנותר מהמסילה ולמה בכלל פירקו אותה וחיברו לימים את הקו לנתיב נחל איילון הממשיך בכלל לחיפה. עד כמה שאני מבין הייתה גם למסילה תפקיד מכריע בהגדרת "הגבול" בין מרכז תל אביב לדרום תל אביב. בקיצור - נראה בסדר, אני אעבור עליו ביסודיות ובאופן כללי הערך חזק בתיאור צידו המזרחי של הקו וקצת לוקה בחסר בצידו המערבי. בברכת "מי ייתן וכבר יתחילו ויסיימו את הקו הזה ואת מיזמי הרכבות הקלות בשתי הערים", השמח בחלקו (-: 22:50, 12 במאי 2007 (IDT)
לאחר קריאה מעמיקה העברתי חלק מההערות והוספתי עוד כמה בדף השיחה של הערך. השמח בחלקו (-: 23:25, 12 במאי 2007 (IDT)
קיבלתי. תודה על הביקורת הבונה. תומר ש 00:26, 13 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] אביעד

מה עושים?!? ‏Harel‏ • שיחה 00:11, 13 במאי 2007 (IDT)

פותחים בשביתת רעב. השמח בחלקו (-: 00:12, 13 במאי 2007 (IDT)
כן, הגיעו מים... ‏Harel‏ • שיחה 00:17, 13 במאי 2007 (IDT)
השביתה הקודמת לא עזרה וגם מאמציה של הבבקשמב"ח לא הצליחו. אפילו תרגיל העוקץ לא צלח. אולי פשוט נחכה כמו ילדים טובים ובסוף הוא יגיע עם חבילת טובלרון. השמח בחלקו (-: 00:19, 13 במאי 2007 (IDT)
אני חושב שהוא רוצה משלוח מיוחד של ופלים הולנדיים. ‏Harel‏ • שיחה 00:19, 13 במאי 2007 (IDT)
ס-: השמח בחלקו (-: 00:21, 13 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] סביח של עובד

שמע, שמח, אתה בנאדם נחמד, ואנשים כמוך הם שעושים חשק להמשיך ולכתוב כאן, אבל סביח של עובד זה יציאה לא מוצלחת. אנחנו באמת צריכים לעבור את כל מסכת הייסורים, תבנית חשיבות, הצבעת מחיקה, וכיוב'? לסביח של עובד אין חשיבות אנציקלופדית, הוא כתוב בצורה שאינה אנציקלופדית, ופשוט מקומו לא כאן. בוא נתנהג באופן בוגר, תסכים להעביר אותו לדף ההומור בלי יותר מדי ייסורים, וכך לא תתחיל הדרך המעצבנת שבטח מישהו יגיד משהו ומישהו אחר ייפגע וזה יריב וזה יחסום וזה יתווכח, ותאמין לי, גם הסביח של עובד לא שווה את זה (אולי פלאפל גולני בעפולה כן, אבל אני לא מתכוון לכתוב עליו) קילגור טראוט 21:25, 13 במאי 2007 (IDT)

כידוע אני לא כותב ערכים מסוג זה בדרך כלל וגם מעולם לא הייתי באסכולת ה"לא אוכלים ולא שותים" ואני גם מודה שהוא נכתב מהר (וכמחווה אישית למשתמש יקר אחר) ולכן כתיבתו מעט עילגת. לי אישית קיים צורך, בין ערך רציני אחד לאחר, לכתוב משהו נחמד, מרענן וקרוב לליבי, בדיוק כמו שלך אני מניח יש צורך עז לכתוב ולנסות להשיג תמונות של מיה קירשנר. אבל הסביח של עובד, הוא אחד המזנונים הידועים ביותר בארץ שהצמיח סביבו תופעות תרבותיות רחבות ולדעתי וערכים כמותו קיימים רבים בויקיפדיה. אני מקווה שלא להישמע כמו טיעוניהם של ה"מכלילנים" בכל מחיר גם את ערכי ההבל האמתיים אבל אני באמת חושב שיש לו חשיבות והוא ודאי לא מזיק. אני מבטיח לשפר את כתיבתו. השמח בחלקו (-: 21:30, 13 במאי 2007 (IDT)
הסר ידיך ממיה קירשנר כי שלי היא! ובכל אופן אין מה להשוות בין מזנון בגבעתיים לבין שחקנית בינלאומית ידועה, שכיכבה לאחרונה בסרט של בריאן דה פאלמה, אבל אני סוטה מהעניין (כמו תמיד כשמדובר במיה). לזכר השנייה המענגת בה שמתי לב לשמה המוכחל של מיה בדף המשתמש שלך, לא אני הוא שאעלה את הערך להצעת המחיקה, אבל חוששני שבין כה ובין כה זו תבוא, על כל התוצאות העצובות העולות ממנה שאותן רציתי למנוע. קילגור טראוט 21:34, 13 במאי 2007 (IDT)
חלילה איני מערער על הוד קירשניותה של הגברת מיה! אם הערך יעלה חלילה ולצערי הרב להצבעת מחיקה, אבקשך במהלך השבוע שבו יתקיים הדיון, למצוא את הזמן ולהדרים לגבעתיים מהצפון הרחוק רק לשם חוויית הסביח הטוב ביקום (כלשונו של עובד) ורק אז להחליט לאיזה כיוון להצביע. השמח בחלקו (-: 21:41, 13 במאי 2007 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה - הסביח של עובד הוא מזבח תרבות חשוב. אם אני (האשכנזי שלא סובל סביח, גר בחור ובשלב מסויים נדר נדר כי לא תפסע רגלו בגבעתיים) מכיר אותו ובגדולתו - סימן שהוא כבר מזמן חרג את גבולות המזנון בגבעתיים. עובד הוא תופעת תרבות ויישר כוח לשמח שתיעד אותה. מעניין מה יש למעריב להגיד על זה. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 21:42, 13 במאי 2007 (IDT)
אתה נאמבר 1. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 21:45, 13 במאי 2007 (IDT)
בכבוד! השמח בחלקו (-: 21:47, 13 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] עוד פעם הפורטל

משום מה הפורטל קיבל צורה מוזרה. חיפשתי שינויים בעריכה ולא מצאתי. גם בתוך התיבות עצמן לא מצאתי משהו ברור. מה לעזזל קורה פה? talmoryair 07:48, 14 במאי 2007 (IDT)

סודר. צריך לוודא שכל דפי המשנה של התמונות הנבחרות/הידעת? סגורים בסוף עם "|}". זה שנבחר במקרה אחרון היה בלי סוגר ששיבש את כל הפורטל... השמח בחלקו (-: 09:14, 14 במאי 2007 (IDT)
שכחתי להגיד תודה... אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא... :) talmoryair 12:56, 15 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] שיחה:קשת השער

ראה שאלתי שם. ירוןשיחה 23:49, 14 במאי 2007 (IDT)

שאל אותי על בטונים, קורות ומדרגות. אבל ברגע שזה מגיע למתימטיקה... אין לי מושג מה באמת אומרות הנוסחאות שם. מבחינתי הקשת היא בצורת פרבולה. אני יכול רק לחתום על המידות שגם חגי הדגיש שם כנכונות. רוחב הקשת שווה לגובהה ושווה ל-630 רגל.השמח בחלקו (-: 10:55, 15 במאי 2007 (IDT)
לא התייחסתי לנוסחאות (אלא רק לנתון שהופיע מתחתיהן), נראה לי שסתם נבהלת :) ירוןשיחה 13:36, 15 במאי 2007 (IDT)
טוב, תודה שזה מבהיל... נראה שהסתדרתם. השמח בחלקו (-: 15:00, 15 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] קיר

אתה מלך. דרור 01:23, 16 במאי 2007 (IDT)

לא, אתה מלך! אני בסך הכל הייתי חייב לקחת את ההנחתה שהרמת לי... השמח בחלקו (-: 20:51, 16 במאי 2007 (IDT)
מלך ירושלים. ‏Harel‏ • שיחה 00:22, 17 במאי 2007 (IDT)
שמעתי שהיום היה יום ירושלים. זה נכון? בתל אביב היה היום יום רביעי... השמח בחלקו (-: 00:23, 17 במאי 2007 (IDT)
היה יופי של יום ירושלים. גשם סוחף, ברד ואחלה הרצאה+שירה בציבור שבהם הייתי בבית אביחי, שאותו בנתה עדה כרמי הנערצת עליך, ובצדק. ‏Harel‏ • שיחה 00:25, 17 במאי 2007 (IDT)
כן, על הגשם שמעתי. אז לא הבנתי אם חבל שלא באתי או טוב שנשארתי בת"א (בלי קשר למבנה של עדה)? השמח בחלקו (-: 00:28, 17 במאי 2007 (IDT)
אם אתה חובב חורף כמוני, חבל שלא באת, כי העיר נראתה כמו בשיא החורף, ואין כיף גדול מזה, במיוחד אחרי החמסינים שכבר היו לנו השנה. ‏Harel‏ • שיחה 00:29, 17 במאי 2007 (IDT)
שנה הבאה בירושלים הבנוייה! השמח בחלקו (-: 00:34, 17 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] שלא תחשוב שפספסתי!

מה שדרור אמר. אתה מלך :-)Gridge ۩ שיחה 00:19, 17 במאי 2007 (IDT).

תודה! ידעתי שתאהב! השמח בחלקו (-: 00:19, 17 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] ...Nice

ראה: ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#יש צפונים בקרבנו?Gridge ۩ שיחה 22:36, 20 במאי 2007 (IDT).

זה לא אותו מקום. אתה מדבר שם על מערת אפקה. השמח בחלקו (-: 22:39, 20 במאי 2007 (IDT)

איזו מערה? ביקשתי תמונות כמה ממגדליה של רמא"ג. אם תזדמן לאזור... ‏Gridge ۩ שיחה 22:42, 20 במאי 2007 (IDT).

אה, אופס... אני התבלבלתי לגמרי כשקראתי את מה שביקשת במקביל לקריאה על מה שאני כותב כרגע בגן הגת. מערת אפקה היא אתר ארכאולוגי שנמצא ליד רמת אביב ג'. השמח בחלקו (-: 22:44, 20 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] גן הגת

בהחלט תגלית מפתיעה. השם קצת מטעה, חשבתי בהתחלה שזה מקום שמיועד לרווחת העדה התימנית :) עידו 22:48, 20 במאי 2007 (IDT)

המקום הקסום הזה, כמעט ולא מוכר גם למי שגר בסביבה. אפילו פחות מכיכר היל כי הוא נמצא ממש בין הבתים ויש כניסה אחת אל הגן דרך רחוב צדדי למדי. תבקר, שווה. גם הגן עצמו יפה מאוד. השמח בחלקו (-: 22:52, 20 במאי 2007 (IDT)

[עריכה] גן_הגת-סימוכין.jpg

אנא שים לב: תמונות חופשיות יש להעלות לוויקישיתוף. תודה, ‏Yonidebest Ω Talk 01:44, 21 במאי 2007 (IDT)

יוני, אני אטפל בעצמי באחדים מצילומיו של האפי. שלוש תמונות כבר העליתי לוויקישיתוף. ‏Gridge ۩ שיחה 02:01, 21 במאי 2007 (IDT).
תודה. השמח בחלקו - המשתמש החדש משתמש:Nadav1levy ניסה להוסיף לפורטל אישים מעין דף משנה שמשתנה מידי יום, שבו יופיע אישים ישראלים שנולדו היום. הוא לא יודע איך לעשות זאת מבחינה טכנית וביקש שאציע זאת למישהו שמבין יותר ממנו. אז הנה, אני מציע לך :-) אגב, אני מציע שתפתח עוד בובת קש בשם משתמש:השמח בחלקו :-) ותבצע הפניה מדף המשתמש שלו לדף המשתמש שלך מפני שאני כל הזמן מקליד את הסמיילי שלך הפוך בתיבת החיפוש כשאני רוצה להגיע לדף המשתמש שלך :-) ‏Yonidebest Ω Talk 09:45, 21 במאי 2007 (IDT)
יוני, אתה רציני? מה כל פעם אתה מקליד את השם המסובך שלי או של כל אחד אחר? אני פשוט לוחץ על רשימת המעקב שלי/מזנון/דלפק יעוץ ומוצא על בטוח לפחות קישור אחר אליך. ככה זה שתי לחיצות עכבר במקום הקלדה ארוכה... לא חשוב...
בעניין פורטל האישים: אפילו שהיה נחמד לו הדבר הזה היה קורה, כנראה שהמשתמש באמביציוזי הנ"ל לא יעמוד באתגר שלקח על עצמו כמו שצריך ואני ודאי לא הולך להשלים את העבודה האינסופית הזו רק כי הוא התחיל אותה במקרה. זה גם לא מה שיציל את הפורטל הדורש שכתוב הזה אלא רק ישכלל אותו באופן שלא בטוח ששווה את המאמץ (שלי לפחות, אם מישהו רוצה, שיבושם לו). אילכך, אפשר למחוק את זה ולההפנות אותו, כפי שראיתי שכבר עשיתם בדף שיחתו, לעבודה יותר פרודוקטיבית.
ובעניין התמונות: תודה לגרידג' אבל אם אין ברירה וזו ההחלטה שנפלה, אאלץ להירשם גם כן בויקישיתוף (אפשר לשמור על אותו שם עברי מסובך שם?). רק נא לא למחוק בטעות תמונות חופשיות לגמרי שצילמתי והעלתי לכאן. יום טוב!